Mitt liv som mobbad

Alla inlägg den 5 december 2013

Av Mitt liv som mobbad - 5 december 2013 21:04

Låt mig få sova

Låt mig aldrig mer få vakna

Men du måste lova att du föralltid mig sakna

Jag vill leva i drömmarnas land

Bara vara med dig och hålla din hand

Ingenting är som det borde

Inget ser ut som det gjorde

Allt är hemskt

Mitt liv är sämst

Jag tror jag just nådde botten 

Varför fick just jag nitlotten?

varför just jag?

varenda jävla dag

Alltid jag som gör fel

Har inte ni gjort en hel del?

Ni säger aldrig förlå

t Ni lämnar mig i all gråt

Står där ute i regnet I byxor och ett linne

Fryser och skriker efter hjälp

Men ingen hör

Ni fortsätter med ert prat

Ni snackar om mig med ert eviga tjat

Att jag är så elak och ful

är det verkligen så himla kul?

Har ni inget bättre för er?

Nej,det är bara att ranka ner

På mig som en gång var stark

Nu? -Nej,inte alls

Jag vill hoppa från ett hus med tända ljus

Aldrig mer återvånda

Försvinna från livet

och bara gå upp i rök

som om jag aldrig funnits

säga hejdå till världen

ramla platt på marken

sluta andas och till slut dö

hjärtat slår inte längre

allt blir tyst och stilla

Ingen ser

för vem skulle egentligen bry sig?'

men det ingen visste var att jag redan för länge sedan var död..


..inombords...

Av Mitt liv som mobbad - 5 december 2013 20:21

5 December


Jahopp idag så har jag 2 vänner kvar (Ronja och Anna). Dagen började med att mamma körde mig till skolan men när vi kommer till skolan så står Linnea,Anton,Jesper,Emma,Heidi och Erika och stirrar på mig och börjar peka och viska.Emma och Erika var mina vänner innan allt hände när jag förlorade Hedi till mobbarnas sida.. Nu så sprider Emma rykten tillsammans med dom andra att polisen skulle hämta mig tack vare att jag gjort en polisanmälan på Hedi. Det var inte ens Heidi som vi skulle polisanmäla. HERREGUD! Skolan gör ingenting som vanligt men jag berättade om min granne och vad han har skrivit om mig på hans ask. Och skolan ska nu ta upp det med honom. Varför kan dom inte se att allt blir värre?


Jag har tänkt på det här ganska länge. Liksom hur en människa bara kan förändras så snabbt. Dom flesta kanske tror att jag menar Heidi,Erika eller Emma men nej. Nu pratar jag om Jesper.Jesper,den 2:a personen i mitt liv som jag blev kär i,killen som alltid fanns där och killen som alltid fick mig att skratta,killen som jag bodde granne med och killen som jag och min första BFF Linn båda gillade. Jesper och jag var väldigt bra vänner och vi kunde prata om vad som helst(jag är väldigt blyg och har svårt att prata med andra),Det kändes alltid så lätt att prata med honom och jag beundrade alltid hans krulliga hårlockar som täckte hans huvud. Han skojade alltid med mig och vi brukade va i skolan ibland. När vi skulle börja i en ny skola i sexan så skulle vi inte gå i samma klass,han skulle gå med linn. I början av sexan var jag ensam ganska ofta för jag bråkade med linnea först och det blev mer och mer bråk med henne. Jag och Linnea var bästisar föralltid trodde jag. Men nu blev det ju inte så det heller. Linnea och jag brukade alltid sjunga när vi va och vi har sjungit flera gånger för skolan och vi hade nästan alltid kul tillsammans och jag litade verkligen på henne. Tills Hanna och Madde kom in i bilden i sexan. Jag och linnea tävlade om att va med dom och till slut blev det så allvarligt att jag,kajsa,hanna,madde började mobba linnea och va elak mot henne. Hon bytte klass och jag kände mig helt frustrerad över hela situationen. Att det kunde gå så långt för grupptrycket. Jag ångrar det fortfarande även om det snart är 2 år sedan. Jag brukar tänka på det och känna mig skyldig för det. Ingenting av det här skulle ha hänt om jag bara hade bytt klass i sexan till Linns klass. Jag var mobbad i sexan av killarna,en kille brukade slå mig och kalla mig saker hela tiden. En morgon så såg jag Jesper på skolgården och vi började prata om allting och han sa att han skulle flytta i Oktober,jag kunde inte fatta det. Han gav mig en kram som tröst och sa att jag skulle byta klass(men lärarna tillät mig inte). Han fanns där för mig och det kommer jag aldrig att glömma men nu är han helt förändrad,han är inte alls samma person. Han har alltid svarta kläder på sig och en huva. Han säger emot lärare och han är mörk i själen mot mig helt enkelt. Han hatar mig så himla mycket och jag vet inte ens varför. Linnea också men det kan jag förstå..

Presentation


Det här är berättelsen om mitt liv. Respektera och om du inte har något snällt att säga,säg det inte alls.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards